Kontynuacja rozbudowy archiwum cyfrowego oraz administracja i obsługa techniczna portalu Stałej Konferencji MABPZ
Beneficjent: Fundacja "Silva Rerum Polonarum"
Dofinansowanie: 15.000,00 zł
Kolejny etap prac nad portalem internetowym Stałej Konferencji Muzeów, Archiwów i Bibliotek Polskich a Zachodzie podzielono zgodnie z założeniami wniosku na:
1. Rozbudowę Archiwum Cyfrowego Stałej Konferencji (kolejne referaty oraz biogramy autorów). Główny trzon projektu 2021.
2. Uzupełnianie treści podstron poświęconych poszczególnym instytucjom.
3. Publikację w dziale aktualności komunikatów i programów obrad kolejnej sesji Stałej Konferencji w roku 2021.
4. Administrację portalu oraz jego utrzymanie techniczne
CELE PROJEKTU
1/ Zabezpieczenie (poprawa stanu zachowania), scalenie i rozpowszechnienie bezpłatnego dostępu online do KOLEJNEJ GRUPY REFERATÓW będących przedmiotem projektu
2/ Zachowanie funkcjonalności, dostępności i bezpieczeństwa oraz utrzymanie dotychczasowego stanu technicznego oraz stanu prac nad portalem i archiwum cyfrowym MABPZ.
3/ Poprawa funkcjonalności i treści portalu, jako narzędzia komunikacji oraz promocji i lobbingu na rzecz Konferencji i zrzeszonych w niej instytucji.
4/ Wsparcie informatyczno-organizacyjne kolejnej sesji MABPZ.
Do sierpnia 2021 roku, prace skoncentrowały się przede wszystkim na czynnościach możliwych do wykonania bez względu na utrudnienia wprowadzone z powodu pandemii Covid 19; głównie administracja, prace techniczne i częściowa kwerenda.
We wrześniu 2021 odszukano i zgromadzono zaplanowaną we wniosku liczbę artykułów do publikacji (50-60). Artykuły są w trakcie przygotowywanie do publikacji online:
• Skanowane
• Konwertowane do edytowalnego formatu DOCX
• Poddawane edycji i korekcie
• Porównywane z maszynopisem (jeśli ten dostępny)
• Konwertowane do formatów HTML, PDF.
Do końca projektu planowane jest umieszczenie wszystkich artykułów opublikowanych z przynajmniej z 2 kolejnych sesji MABPZ oraz pojedyncze artykuły z kilku kolejnych.
Biogramy autorów
Podczas publikacji artykułów, opublikowane zostaną kolejne biogramy (pełne lub szkieletowe) autorów, których artykuły będą publikowane po raz pierwszy na portalu.
Materiał do 4 kolejnych sesji (podstron) został przygotowany do publikacji.
Projekt na obecnym etapie (30 września 2021) zrealizowany jest w 55% .